برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با مانتو لی چی بپوشم ؟ ست کردن کیف و شال و کفش با مانتو لی

در این مجموعه از عکس نوشته و عکس پروفایل سایت عکس نوشته به ست کردن مانتوی لی با لباس و شال متناسب پرداخته ایم. اگر دوست دارید استایلی زیبا و چشمگیر داشته باشید پس در ادامه با ما همراه باشید.

به مانتو لی چه شالی میاد؟

اگر بگوییم با ورود پارچه‌ی جین به دنیای مد و لباس، انقلابی به پا شد که توانست میخ‌های محکمش را برای دهه‌های بعد هم بکوبد و جای خودش را دل میلیون‌ها آدم باز کند، اشتباه نکرده‌ایم. جین به سرعت توانست در بین اقشار مختلف جوامع، طرفداران بسیاری پیدا کند طوری‌که این روزها کمتر برندی پیدا می‌شود که از پارچه‌های لی یا جین برای تولید محصولاتش استفاده نکند و حتی بعضی برندها هم به طور خاص، فقط به تولید محصولاتی با پارچه‌ی جین می‌پردازند. این روزها کمتر خانمی پیدا می­شود که به لباس‌هایی از جنس جین (یا همان لی) علاقه‌مند نباشد. اما شاید گاهی پیش آمده که در ست کردن آیتم‌های جین به مشکل بر بخورید. مانتو جین را نمی­‌توان راحت با هر چیزی ست کرد و باید در انتخاب اجزای ست به خصوص شال حسابی دقت کنید. با توجه به پرکاربرد بودن مانتوهای جین در دنیای امروز، اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که به مانتو لی چه شالی میاد؟ تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

مانتوی لی درست است یا جین؟

استفاده از کلمه «لی» اشتباه است. چون Lee فقط اسم یک برند تولید شلوار در آمریکاست که در سال ۱۸۸۹ توسط آقای «هنری دیوید لی» تاسیس شد. جین، ابتدا برای کارکنان معادن و کابوی‌ها طراحی شده بود؛ اما بالاخره در سال 1950 میلادی توانست بین نوجوانان طرفداران زیادی پیدا کند. اما سوالی که مطرح می­شود این است که آیا جین درست است یا دنیم یا لی؟ ‌
قصه از جایی شروع می­شود که یک پارچه برای اولین باز از جنس پنبه با طرح بافت توییل در شهر جنوا ایتالیا تولید شد. در رنگرزی‌ این پارچه از نیل (رنگزای آبی) استفاده می­کردند و با آن پارچه،­ شلوار می­دوختند. این شلوارها به مرور زمان به کشورهای دیگر راه پیدا کردند و در جای جای دنیا مشهور شدند. در فرانسه به این شلوارهای آبی رنگ ایتالیایی  Bleu de Gênes به معنی «آبی جنوایی» می­گفتند و بعد کم کم این عبارت فرانسوی به jeans در انگلیسی تبدیل می­شود. فرانسوی‌ها تلاش می‌کنند پارچه‌ای مشابه پارچه­ی شلوارهای جین تولید کنند و نهایتا می‌توانند یک پارچه‌ی پنبه‌ای با بافت محکم در شهر نیم (Nimes) فرانسه تولید کنند که آن را دنیم (De Nimes)  به معنای پارچه‌ای از شهر نیم نامیدند و این اسم روی این نوع پارچه باقی ­ماند.

مانتو لی، مانتویی برای تمام فصول!

یکی از لباس‌هایی که بین بیشتر خانم‌­ها مشترک است و حتی در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در هر کمد و کشوی لباسی پیدا می‌شود مانتوی لی است. مانتو‌های جین یا همان مانتو‌های لی، از مانتو‌های مورد علاقه‌ی بسیاری از دخترخانم‌های ایرانی است که از مد نمی‌افتد. استفاده از مانتو‌های لی محدود به فصل و زمان خاصی نیست و با تغییر جنس و ضخامت پارچه‌های آن، می‌تواند در طول سال کاربردی باشد. پارچه‌های جین تناژ مختلفی دارند و در رنگ‌های تیره و روشن تولید می­‌شوند و معمولا از جنس پارچه‌های لی کاغذی تا پارچه‌های ضخیم دنیم طراحی می‌شوند. برای ست کردن درستِ مانتوی جین با شال و داشتن استایلی شاداب و چشمگیر و پاسخ به این سوال که به مانتو لی چه شالی میاد؟، ادامه‌­ی مقاله را دنبال کنید.

 

تناسب جنس شال با مانتو لی

به دلیل جنس خاص پارچه‌ی لی یا جین، بهتر است ابتدا در مورد جنس شال یا روسری مناسب برای ست با این مانتو تصمیم بگیرید و به جنس این آیتم از استایلتان نیز دقت کنید. جنس و نوع پارچه‌های شال یا روسری باید به گونه‌ای انتخاب شوند که با مانتوی جین شما هماهنگی و تناسب داشته باشند. بهتر است از پوشیدن روسری‌های حریر، ساتن براق و ابریشمی ظریف با مانتو‌های لی اجتناب کنید. روسری‌هایی از جنس نخ، روسری‌های ابریشم کج راه، ابریشم توییل و روسری‌های پشمی بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن با مانتو‌های جین است، به خصوص در فصل پاییز اگر مانتوی جین انتخابی شما ضخیم است بهتر است از یک شال پشمی استفاده کنید. برای انتخاب روسری مناسب، به دلیل یک‌نواختی و بدون طرح بودنِ مانتو لی بهتر است از طرح‌هایی مانند طرح‌های پلنگی و زبرا، روسری‌های طرح خال خالی، شال‌های طرح شطرنجی و چهارخانه استفاده کنید.

 

تناسب جنس شال با مانتوی لی

رنگ­‌های مناسب شال برای ست با مانتو لی

ممکن است ساختن یک ست جین در نگاه اول ساده به نظر برسد اما نکات مهمی دارد که اگر آن‌ها را بلد نباشید از یک آدم خوش استایل به یک فاجعه متحرک جین‌پوش تبدیل می‌شوید. مسلما دوست ندارید این وضعیت برایتان پیش بیاید. بنابراین وقتی قرار است مانتوی جینتان را با شال یا روسری ست کنید؛ به این نکته‌­ی اساسی توجه داشته باشید که اولین راز خوش­پوشی، رنگ­‌شناسی و انتخاب رنگ درست است، به نحوی که بین رنگ­‌های ست شما هماهنگی وجود داشته باشد. رنگ‌­های پرکاربردی که دنیای فشن، برای ست با مانتوی جین به شما پیشنهاد می­دهد را با هم مرور می­‌کنیم:

 رنگ‌های خنثی و طبیعی در سِت مانتو لی

رنگِ آبی مانتوی جین از جنس رنگ­‌های خنثی است که با اعضای دیگر این خانواده مانند بژ، سفید، شیری، سیاه و خاکستری به خوبی ست می‌شود. اگر خیلی دوست ندارید ظاهرتان جلب توجه کند، این دسته از رنگ­ها در ست کردن، جزءِ راحت‌ترین، بی­‌دردسرترین و کم ریسک‌­ترین ست‌های رنگی هستند.

 

رنگ‌های خنثی و طبیعی

Tags

تولدت مبارک تولدم مبارک عکس اسم دو نفره عکس اسم رایگان عکس اسم سه بعدی عکس اسم عاشقانه عکس خاص برای پروفایل دخترونه عکس خاص و زیبا عکس دلنشین برای پروفایل عکس غمگین جدید عکس نوشته عکس نوشته تولدت مبارک خواهرم عکس نوشته تولدت مبارک خواهری عکس نوشته تولدت مبارک داداشی عکس نوشته تولدت مبارک دخترم عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عکس نوشته تولدت مبارک رفیق در اینستا عکس نوشته تولدت مبارک عشقم عکس نوشته تولدت مبارک پسرم عکس نوشته تولدم مبارک عکس نوشته جدید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل عکس نوشته های تیکه دار عکس نوشته های داغون کننده عکس نوشته های مفهومی و سنگین عکس های غمگین تنهایی عکسهای غمگین متن دار عکس پروفایل عکس پروفایل خاص 2017 عکس پروفایل خاص پسرونه عکس پروفایل شاد عکس پروفایل عاشقانه جدید عکس پروفایل غمگین پسرانه عکس پروفایل پسرانه لوگوی اسم لوگوی اسم دو نفره لوگوی اسم سه بعدی لوگوی اسم عاشقانه متن تولدم مبارک پروفایل عاشقانه احساسی پروفایل عاشقانه جدید پروفایل عاشقانه خاص پروفایل عاشقانه شاد پروفایل عاشقانه غمگین پروفایل عاشقانه فانتزی