برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی

در این پست از سایت عکس نوشته و پروفایل گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

کیمیا علیزاده بانوی تکواندوکار ایرانی است که در بازی های المپیک ریو 2016 در ورزش تکواندو ساحب مدال برنز این رقابت ها شد . کیمیا علیزاده اصالت آذربایجانی دارد . مادر کیمیا علیزاده اهل استان اردبیل و پدرش نیز اهل شهرستان مرند می باشد . کیمیا علیزاده پس از از انتقادهای شدید از مسئولان و فدراسیون راهی کشور آلمان شد .

امیدوارم از تصاویر و عکس های جدید کیمیا علیزاده دختر تکواندو کار ایرانی به همراه بیوگرافی کامل کیمیا علیزاده در سال 98 لذت ببرید .

گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی

گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی

کیمیا علیزاده زنوزی (زاده ۱۹ تیر ۱۳۷۷ در کرج)، تکواندوکار ایرانی است. او در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شده‌است.

با هجده سال سن، جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ ایران در دوره‌های المپیک است. پیش از او ناصر گیوه‌چی در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲ کم‌سن‌ترین مدال‌آور ایران با ۱۹ سال سن بود

علیزاده در تیر ۱۳۹۷ به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شد. اما به دلیل مصدومیت از حضور در بازی‌ها کناره‌گیری کرد.

پس از این اتفاق، الهه احمدی تیرانداز ایرانی به عنوان پرچمدار کاروان ایران، جایگزین کیمیا علیزاده شد

در مهر ۱۳۹۸ بی‌بی‌سی، علیزاده را به‌عنوان یکی از «۱۰۰ زن الهام‌بخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹» انتخاب کرد

در ۱۸ دی ۱۳۹۸ برخی خبرگزاری‌ها از عدم بازگشت وی از سفر به کشور هلند خبر داده و گفتند که وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو ژاپن با پرچم کشور هلند بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

کیمیا ۱۹ تیر ۱۳۷۷ در کرج از خانواده‌ای آذربایجانی زاده شد. مادرش اهل استان اردبیل و پدرش نیز اهل شهر زنوز شهرستان مرند است. کیمیا فرزند بزرگ خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود دارد

کیمیا علیزاده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ با حامد معدنچی، والیبالیست پیشین، ازدواج کرد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

کیمیا علیزاده در سن نوجوانی به نام «پدیدهٔ تکواندو» شناخته می‌شد و مربیان تیم ملی ایران روی مدال‌آوری او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ حساب کرده بودند. از علیزاده که آن موقع در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم رقابت می‌کرد به عنوان یکی از طلایی‌های کاروان ورزشی ایران یاد می‌شد.

او برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ به کره‌جنوبی سفر کرد اما به دلیل سن کم و نداشتن کمینه سن قانونی برای حضور در بازی‌ها که ۱۷ سال بود از حضور در بازی‌ها محروم شد.

فدراسیون تکواندو نسبت به این موضوع شکایت کرد اما مسئولان برگزاری مسابقات نپذیرفتند تا تغییرات در قوانین تکواندو علیزاده را از حضور در رقابت‌های اینچئون ۲۰۱۴ بازدارد.

علیزاده در مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۵ مدال برنز مسابقات را در وزن ۵۷ کیلوگرم بدست آورد که در تاریخ تکواندوی بانوان ایران بی‌سابقه بود.

علیزاده در سال ۲۰۱۵ و در یکی از مراحل جایزه بزرگ جهانی تکواندو ۲۰۱۵ در مسکو توانست مدال طلا وزن ۵۷ کیلوگرم را با برتری مقابل همه رقیبان‌اش به‌دست بیاورد.

وی هوانگ از چین تایپه، ریچل بوت از بریتانیا، جیوم لی از کره جنوبی، مارتینا زوبسیک از بلژیک، و جایده جونز بریتانیایی در دیدار پایانی، مغلوب علیزاده شدند.

کیمیا علیزاده نماینده ایران در وزن دوم المپیکی زنان در مسابقات انتخابی المپیک در قارهٔ آسیا که نفرات راه‌یافته به دیدار نهایی آن، یک سهمیه برای کمیته ملی المپیک کشورشان به‌دست می‌آوردند شرکت کرد.

وی پس از یک دور استراحت به پیکار با فیتریانا یوسف از اندونزی رفت و با نتیجه ۱۹ بر صفر برنده و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

او در دومین گام به پیکار با نیاما گارانگ از نپال رفت که در این دیدار نیز با نتیجه ۱۵ بر ۲ در پایان وقت دوم برنده شد و ضمن راهیابی به دیدار پایانی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات انتخابی قارهٔ آسیا، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو را هم برای ایران به‌دست‌آورد.

کیمیا علیزاده در نخستین مبارزه المپیکی خود مقابل آنا زانینویک از کشور کرواسی به پیروزی رسید و مجوز ورود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات را دریافت نمود.

کیمیا علیزاده در مصاحبه پس از مبارزه نخست خود اعلام کرد همیشه مبارزه نخست مانند فینال است و من در این مبارزه مطابق انتظارم ظاهر نشدم.

او در مقابل حریف اسپانیایی خود با نتیجهٔ ۸ بر ۷ شکست خورد. با صعود حریف اسپانیایی علیزاده به دیدار پایانی این وزن، او در گروه شانس دوباره برای دریافت مدال برنز مسابقه داد و در دیدار ماقبل رده‌بندی از سد حریف تایلندی گذشت و راهی مرحله رده‌بندی شد.

وی در دیدار رده‌بندی با شکست رقیب سوئدی‌اش ضمن دریافت مدال برنز، توانست عنوان نخستین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک را به‌دست‌آورد.

واکنش‌ها :

سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی: من از صمیم قلب از همه زنان ورزشکاری که در عرصه بین‌المللی با حجاب حضور دارند تشکر می‌کنم.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران: دخترم کیمیا، همه مردم به ویژه بانوان ایران‌زمین را شاد کردی؛ شادی همیشگی را برایت آرزومندم

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری: بی‌تردید این افتخارآفرینی که با غیرت و سختکوشی و شجاعت و اعتمادبه‌نفس مثال‌زدنی شما نصیب کشورمان شد، در تاریخ این دیار و در خاطره مردمان آن به‌ویژه دختران و زنانمان مانا بوده و افق‌های روشنی را فراروی ورزش زنان در دولت تدبیر و امید خواهد گشود.

علی لاریجانی رئیس مجلس: «با پایان یافتن رقابت‌های المپیک ریو دریافت موفقیت‌های کاروان ورزشی کشورمان در این دوره از مسابقات را تبریک گفته و از همه مدال‌آوران و افتخارآفرینان تجلیل می‌کنم. جوانان عزیز و غیرتمند کشورمان با همه توان خویش به رقابت با حریفان پرداختند و نتایج خوبی را در برخی رشته‌ها به دست آوردند که مایه شادی و مباهات ملت شریف ایران شد و در چند رشته نیز علی‌رغم تلاش‌ها و سعی فراوان موفقیتی به دست نیامد که ضرورت دارد با بررسی و برنامه‌ریزی نسبت به رفع این نواقص و افزایش آمادگی و توانمندی‌ها برای دوره‌های بعدی اقدام کرد.

در این‌جا لازم می‌دانم به‌طور ویژه از افتخارآفرینی خانم کیمیا علیزاده بانوی قهرمان ایران که برای نخستین بار نیز در رقابت‌ها المپیک موفق به دریافت مدال شدند تقدیر و تشکر کرده و این موفقیت را به همه بانوان کشورمان تبریک و شادباش می‌گویم. در پایان ضمن تبریک مجدد دریافت موفقیت‌های ورزشکاران سرافراز، سربلند و عزت جوانان عزیز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

سازمان ملل متحد: «دریافت مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در ریو ۲۰۱۶ و مهم‌تر از آن هموار ساختن راه دیگر بانوان برای دنبال کردن رویاهای خود در زمینه ورزش را به وی تبریک می‌گوییم.’کیمیا علیزاده این تکواندوکار ایرانی به نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران تبدیل شد که برای کشورش در المپیک صاحب مدال شده‌است. در این پیام تبریک از کیمیا به عنوان منبع الهام بخش یاد شده و در ادامه موفقیت وی را سازمان ملل به همه ایرانیان تبریک گفته‌است.»

وزارت امور خارجه آمریکا: «دریافت نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش زنان ایران را به کیمیا علیزاده و ملت ایران تبریک می‌گوییم.»

وزارت ورزش و جوانان ایران: «آرزو می‌کنیم و امیدواریم دختران و زنان ایرانی، با تلاش و کوشش بیشتر، موانعی را که سر راهشان قرار دارد کنار زده و قله‌های بلندتری را فتح کنند.»

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما: تازه دوره‌های بعد معلوم میشه برای همتایانت چه کردی؛ بهشون اعتماد به نفس دادی و فهموندی این عرصه صحنه آن‌ها هم هست.

لیلا حاتمی، بازیگر: تاریخ به تو افتخار می‌کند

ده‌ها هزار تن از مردم ایران در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، به وی تبریک گفتند.

قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷

فدراسیون جهانی تکواندو، کیمیا علیزاده را به عنوان پرچمدار بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در کره جنوبی انتخاب کرد.

علیزاده در مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۷ در وزن ۶۷ کیلوگرم روی شیاپ چانگ رفت. وی ابتدا، ماریا اشتیتیچ از کرواسی و سپس تاتیانا کوزمینا از روسیه را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت.

علیزاده در رقابت برای دریافت مدال طلا با نتیجهٔ ۱۹ بر ۹ مغلوب روت گباگبی از ساحل عاج شد و روی سکوی دوم جای گرفت.

علیزاده در جریان این مسابقات دچار آسیب‌دیدگی شد و پس از بازگشت به ایران به درمان آسیب‌دیدگی خود پرداخت.

مهاجرت از ایران

در ۱۸ دی ۱۳۹۸ برخی خبرگزاری‌ها از عدم بازگشت وی از سفر به کشور هلند خبر داده و گفتند که وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، با پرچم کشور هلند بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

پس از چند روز، کیمیا علیزاده با انتشار یک پست در حساب کاربری خود در اینستاگرام در مورد وضعیت خود در ایران و مهاجرت‌اش به خارج توضیح داد.

کیمیا علیزاده در المپیک توکیو با تیم ملی آلمان به میدان مبارزه خواهد رفت. این مسابقات سی و دومین دوره بازی‌های المپیک می‌باشد که از ۲۴ ژوییه تا ۹ اوت ۲۰۲۰ در توکیو ادامه خواهد داشت.

نخستین‌های کیمیا در ورزش ایران

نخستین مدال دختران در قهرمانی نوجوانان جهان (۲۰۱۴ چین تایپه)
نخستین مدال دختران در المپیک تابستانی جوانان (۲۰۱۴ نانجینگ)
نخستین مدال تاریخ تکواندو زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با به دست آوردن مدال برنز (۲۰۱۵)
نخستین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در رقابت‌های المپیک با دریافت مدال برنز المپیک (۲۰۱۶)
نخستین حضور یک بانوی تکواندوکار در فینال رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان (۲۰۱۷)

گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی گالری عکس جدید کیمیا علیزاده + بیوگرافی کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی

🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷

منبع : سایت عکس نوشته بزرگترین سایت عکس www.axneveshteh.ir

Tags

تولدت مبارک تولدم مبارک عکس اسم دو نفره عکس اسم رایگان عکس اسم سه بعدی عکس اسم عاشقانه عکس خاص برای پروفایل دخترونه عکس خاص و زیبا عکس دلنشین برای پروفایل عکس غمگین جدید عکس نوشته عکس نوشته تولدت مبارک خواهرم عکس نوشته تولدت مبارک خواهری عکس نوشته تولدت مبارک داداشی عکس نوشته تولدت مبارک دخترم عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عکس نوشته تولدت مبارک رفیق در اینستا عکس نوشته تولدت مبارک عشقم عکس نوشته تولدت مبارک پسرم عکس نوشته تولدم مبارک عکس نوشته جدید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل عکس نوشته های تیکه دار عکس نوشته های داغون کننده عکس نوشته های مفهومی و سنگین عکس های غمگین تنهایی عکسهای غمگین متن دار عکس پروفایل عکس پروفایل خاص 2017 عکس پروفایل خاص پسرونه عکس پروفایل شاد عکس پروفایل عاشقانه جدید عکس پروفایل غمگین پسرانه عکس پروفایل پسرانه لوگوی اسم لوگوی اسم دو نفره لوگوی اسم سه بعدی لوگوی اسم عاشقانه متن تولدم مبارک پروفایل عاشقانه احساسی پروفایل عاشقانه جدید پروفایل عاشقانه خاص پروفایل عاشقانه شاد پروفایل عاشقانه غمگین پروفایل عاشقانه فانتزی