برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث

در این پست از سایت عکس نوشته و پروفایل عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث را برای شما عزیزان قرار دادیم . 💚

در این مطلب مجموعه ای از عکس نوشته های احادیث زیبا و آموزنده و پرمفهوم از حضرت علی (ع) را به مناسب روز ولادت امام علی (ع) قرار دادیم . این عکس نوشته ها با موضوع احادیث حضرت علی در نهج البلاغه جمع آوری شده است و دارای کیفیت بالایی هستند .

امیدوارم از عکس نوشته های احادیث زیبا و پندآموز حضرت علی (ع) لذت ببرید .

عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث

عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث

شیعه علی بودن یعنی چه :

ما ملتی که افتخار بزرگ انتصاب به علی (ع) و مکتب علی (ع) را داریم و این بزرگترین افتخار تاریخی است که می‌تواند بدان بنازد و بالاخره بزرگترین سرمایه، امیدی است که می‌تواند به وسیله آن نجات پیدا کرده، ‌به آگاهی، بیداری، حرکت و رهایی برسد، اما در عین حال می‌بینیم که با داشتن علی (ع) و با داشتن «عشق به علی» هم نرسیده‌ایم!

در صورتی که «شیعه علی (ع) بودن» از «چون علی (ع) عمل کردن» شروع می‌شود و این مرحله‌ای است پس از شناخت و پس از عشق.

بنابراین ما یک ملت «دوستدار علی (ع) » ‌هستیم، اما نه «شیعه علی (ع) »‌! چراکه شیعه علی (ع) همچنان که گفتم علی (ع) ‌وار بودن، علی (ع) ‌وار اندیشیدن، علی (ع) ‌وار احساس کردن در برابر جامعه، ‌علی (ع) وار مسؤولیت احساس کردن و انجام دادن و در برابر خدا و خلق، ‌علی (ع) ‌وار زیستن، علی (ع) ‌وار پرستیدن و علی (ع) ‌وار خدمت کردن است…”

علی، حقیقتی بر گونه اساطیر

“… علی ، رب النوع انواع گوناگون عظمت ها، قداست ها ، زیبایی ها و احساس های مطلق است. ازآن گونه مطلق هایی که بشر همواره دغدغه دیدن و پرستیدنش را داشته ، وهرگز نبوده ، ومعتقد شده که ممکن نیست درکالبد یک انسان تحقق پیدا کند ، و ناچار ، می ساخته است.

علی در همان حد مطلقی که پرومته در اساطیر ، روح تشنه و محتاج انسان را از فداکاری اشباع می کرده ، و دموستنس از قدرت و صداقت و لطف سخن، و هرکول از قدرت و نیرومندی جسم ، و خدایان دیگر از نهایت رقت و محبت و لطافت روح ، همه را در یک رب النوع جمع می کند . علی ، نیازهای را که در طول تاریخ، انسان ها را به خلق نمونه های خیالی ، و به ساختن الهه ها و رب النوع های فرضی می کشانده ، در تاریخ امروز اشباع می کند.

و از همه شگفت همه فضایل مطلقی را که ما ناچار در اسطوره ها و رب النوع ، حتی فرضی ، قابل جمع نیست ، در یک اندام عینی جمع کرده است. جنگ هایش را ملاحضه می کنیم و او را مانند یک رب النوع اساطیری می یابیم که با خون ریزی و بی باکی و نیرومندی شدید در حد مطلق پیکار می کند. به طوری که نیاز انسان را به داشتن و بودن یک احساس قدرت مطلق بشری، سیراب میکند.

و در کوفه ،در برابر یک یتیم ، چنان ضعیف و چنان لرزان و چنان پریشان می شود که رفیق ترین احساس یک مادر را به صورت اساطیری نشان می دهد. و در مبارزه با دشمن چنان بی باکی و خشونت به خرج می دهد. که مظهر خشونت شمشیر است . و شمشیرش ( ذوالفقار) مظهر برندگی و خون ریزی و بی رحمی نسبت به دشمن در مبارزه است. و در داخل ، از این نرمتر، و از صمیمی تر ، و از این پرگذشت تر پیدا نمیشود.

در جای دیگر، علی وقتی می بیند اگر بخواهد به خاطر احقاق حقش شمشیر بکشد. مرکز خلافت و قدرت اسلامی متلاشی می شود. و وحدت مسلمین بر باد می رود ، ناگزیر صبر می کند ، یک ربع قرن صبر می کند و با شرایطی و در وضعی زندگی می کند که دست احساس پرومته ی به زنجیر کشیده را در انسان به وجود می آورد . اما علی، به خاطر انسان ، این زنجیر را خود بر اندامش می پیچد. یک ربع قرن خاموشی از طرف روحی که همواره بی قرار است و از ده سالگی وارد نهضت اسلام شده ، به تعبیر خودش صبری با طعم احساس انسانی است که “خار در چشم و استخوان در گلو” است…”

برای نمایش عکسها در سایز اصلی کلیک کنید …

عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث عکس نوشته های احادیث حضرت علی (ع) + متن احادیث

🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷

منبع : سایت عکس نوشته بزرگترین سایت عکس www.axneveshteh.ir

Tags

تولدت مبارک تولدم مبارک عکس اسم دو نفره عکس اسم رایگان عکس اسم سه بعدی عکس اسم عاشقانه عکس خاص برای پروفایل دخترونه عکس خاص و زیبا عکس دلنشین برای پروفایل عکس غمگین جدید عکس نوشته عکس نوشته تولدت مبارک خواهرم عکس نوشته تولدت مبارک خواهری عکس نوشته تولدت مبارک داداشی عکس نوشته تولدت مبارک دخترم عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عکس نوشته تولدت مبارک رفیق در اینستا عکس نوشته تولدت مبارک عشقم عکس نوشته تولدت مبارک پسرم عکس نوشته تولدم مبارک عکس نوشته جدید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل عکس نوشته های تیکه دار عکس نوشته های داغون کننده عکس نوشته های مفهومی و سنگین عکس های غمگین تنهایی عکسهای غمگین متن دار عکس پروفایل عکس پروفایل خاص 2017 عکس پروفایل خاص پسرونه عکس پروفایل شاد عکس پروفایل عاشقانه جدید عکس پروفایل غمگین پسرانه عکس پروفایل پسرانه لوگوی اسم لوگوی اسم دو نفره لوگوی اسم سه بعدی لوگوی اسم عاشقانه متن تولدم مبارک پروفایل عاشقانه احساسی پروفایل عاشقانه جدید پروفایل عاشقانه خاص پروفایل عاشقانه شاد پروفایل عاشقانه غمگین پروفایل عاشقانه فانتزی