برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

روز ولادت امام حسین (ع) در تقویم سال 99 چه روزی است

در این پست از سایت عکس نوشته و پروفایل روز ولادت امام حسین (ع) در تقویم سال 99 چه روزی است و تاریخ دقیق روز ولادت امام حسین را برای شما عزیزان قرار دادیم . 💚

شنبه 9 فروردین سال 1399 روز ولادت امام حسین (ع) و همچنین روز پاسدار می باشد .

سایت عکس نوشته روز ولادت و میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را به همه ایرانیان عزیز تبریک می گوید …

روز ولادت امام حسین (ع) در تقویم سال 99 چه روزی است

روز ولادت امام حسین (ع) در تقویم سال 99 چه روزی است

ولادت امام حسین در سال 99 مصادف است با :

تاریخ ولادت امام حسین در سال 1399 به شمسی : شنبه ، ۹ فروردین [ حَمَل ] ۱۳۹۹

🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶

تاریخ ولادت امام حسین در سال 99 به قمری :

تاریخ قمری ولادت امام حسین در سال 1399 مصادف است با :

تاریخ ولادت امام حسین در سال 1441 قمری : السّبت ، ۳ شعبان ۱۴۴۱

🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶

تاریخ ولادت امام حسین در تقویم 99 به میلادی 2020

تاریخ ولادت امام حسین در سال 99 به میلادی مصادف است با :

تاریخ میلادی ولادت امام حسین در سال 2020 : 2020 March 28 , Saturday

🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶

ولادت امام حسین چه روزی است ؟

روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت دومین فرزند برومند حضرت علی و فاطمه، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ی وحی و ولایت، چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام (ص ) رسید، به خانه حضرت علی (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بیاورد. اسما او را در پارچه ای سپید (س ) آمد و اسما پیچید و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامی به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت .

به روزهای اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش ، امین وحی الهی ، جبرئیل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) چون علی برای تو بسان هارون که به عربی (حسین ) خوانده می شود نام بگذار. برای موسی بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پیغمبران هستی .

و به این ترتیب نام پرعظمت “حسین ” از جانب پروردگار، برای دومین فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندی را برای کشت ، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موی سر او فرزندش به عنوان عقیقه نقره صدقه داد.

مختصری درباره امام حسین (ع) :

حسین (ع)، امام، فرزند علی بن ابی طالب (ع) و فاطمه زهرا (ع)، و نوه پیامبر اکرم (ص) ، امام سوم شیعیان و شهید کربلا که قیام و شهادت وی، نقش تعیین کننده‌ای در تاریخ اسلام و شیعه، به ویژه در سده‌های نخست اسلامی داشت.

وی پنجمین معصوم و یکی از پنج تن محسوب است و در جایگاه امامت، این مقام را پس از برادر خود، یکی از پنج تن محسوب است و در جایگاه امامت، این مقام را پس از برادر بزرگوار خود، امام حسن (ع)، عهده‌دار گشت.

زندگینامه امام حسین (ع) و شهادت ایشان که در یکی از دوره‌های حساس و پر تنش سده نخست بود، با ظلم ستیزی در مقابل جائران اموی، از سویی نام آن بزرگوار را با مفهوم مقاومت و شهادت پیوند زد؛ و از سویی دیگر، آغازگر طیف وسیعی از قیام‌های پسین بود.

با رشد ستمگری امویان واقعه کربلا، در نهایت در قالب یکی از شورانگیزترین حماسه‌های تاریخ اسلام –واقعه عاشورا- بر سازنده و عینیت بخش مفهوم آزادگی گشت.

مفهومی که حتی بازتاب آن بر لایه‌ها و سطوح مختلفی از اندیشه جوامع شیعی، در قالب گونه‌های متفاوتی از بروز هنری در ادبیات، نگاره‌ها و یادمان‌های گوناگون در طی قرون روی نمود. ‏

جایگاه خانوادگی :

امام حسین (ع) نوهی پیامبر اسلام (ص) از حضرت فاطمه (ع) است. پدر وی چهارمین خلیفهی مسلمین و نخستین امام شیعی و وصی پیامبر (ص) بود.

حسین (ع) دومین فرزند امام علی (ع)، برادرانی با نامهای حسن، محمد، عباس و عمر داشت.وی آخرین کس از مجموعهی پنج نفرهی اصحاب کسا است و در روایات ثقلین، به نام او بهعنوان یکی از مصادیق ثقل دوم تصریح شده است.

روایات مختلفی مبنی بر ابراز علاقه رسول (ص) نسبت به امام حسین (ع)، بیانگر جایگاه وی نزد نبی اکرم (ص) است.

از مهمترین روایات در اینباره آن است که پیامبر (ص) در قالب دعا، دوستداری حسین (ع) و دوستداران او را از پروردگار طلبنموده، و دوستداران حسین (ع) را دوستان خدا خوانده است.

بدین ترتیب روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه ناراحتی و گریه حسین (ع)، سبب آزار و اذیت و ناراحتی وی میگردد، قابل درک است.

در دسته ای از روایات که به حسنین (ع) اشاره دارد، امام حسین (ع) و امام حسن (ع)، سرور جوانان بهشت خوانده شده اند.

شاید بر همین اساس، احادیث و روایات متعددی پیرامون ایشان، به نوعی با بهشت و مصادیق بهشتی ارتباط یافته است . براساس برداشتهایی از متن روایات، حسین بن علی (ع) شباهت، نزدیکی و ارتباط شایان توجهی با پدر داشته است.

دل نگرانیهای همیشگی مادر برای او و برادرش نیز گاه در منابع بازتاب پیدا کرده است.

و حتی در نمود و بروزی متفاوت در روایات تفسیری، رشتهی این دلواپسیها و نگرانیها به پیش از تولد فرزند برمیگردد]؛ در میان افراد خانواده، شاید رابطه تنگاتنگ او با برادرش، امام حسن (ع)، بیشتر توجهبرانگیز است.

حتی براساس احادیثی، این دو برادر هر کدام به نیمی از پیکر پیامبر اسلام (ص) شبیه دانسته شده اند در واقع در این روایات ضمن بیان همپوشانی شخصیتی ایشان، شباهت هر دو آنها به پیامبر (ص) از نظر روحیات و شخصیت که هر کدام مکمل دیگری است، مورد توجه واقع شده است.

روز ولادت امام حسین ع,روز میلاد امام حسین علیه السلام چه روزی است,روز میلاد امام حسین ع چه روزی است,روز تولد امام حسین ع,اعمال روز ولادت امام حسین ع,اعمال روز ولادت امام حسین علیه السلام,عکس روز ولادت امام حسین,عکس پروفایل روز ولادت امام حسین,ولادت امام حسین ع و روز پاسدار,عکس نوشته روز ولادت امام حسین,ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار,ولادت امام حسین و روز پاسدار عکس,تبریک ولادت امام حسین ع و روز پاسدار,ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار,عکس نوشته ولادت امام حسین و روز پاسدار,عکس تبریک ولادت امام حسین و روز پاسدار,علت نامگذاری ولادت امام حسین به روز پاسدار

🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷

منبع : سایت عکس نوشته بزرگترین سایت عکس www.axneveshteh.ir

Tags

تولدت مبارک تولدم مبارک عکس اسم دو نفره عکس اسم رایگان عکس اسم سه بعدی عکس اسم عاشقانه عکس خاص برای پروفایل دخترونه عکس خاص و زیبا عکس دلنشین برای پروفایل عکس غمگین جدید عکس نوشته عکس نوشته تولدت مبارک خواهرم عکس نوشته تولدت مبارک خواهری عکس نوشته تولدت مبارک داداشی عکس نوشته تولدت مبارک دخترم عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عکس نوشته تولدت مبارک رفیق در اینستا عکس نوشته تولدت مبارک عشقم عکس نوشته تولدت مبارک پسرم عکس نوشته تولدم مبارک عکس نوشته جدید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل عکس نوشته های تیکه دار عکس نوشته های داغون کننده عکس نوشته های مفهومی و سنگین عکس های غمگین تنهایی عکسهای غمگین متن دار عکس پروفایل عکس پروفایل خاص 2017 عکس پروفایل خاص پسرونه عکس پروفایل شاد عکس پروفایل عاشقانه جدید عکس پروفایل غمگین پسرانه عکس پروفایل پسرانه لوگوی اسم لوگوی اسم دو نفره لوگوی اسم سه بعدی لوگوی اسم عاشقانه متن تولدم مبارک پروفایل عاشقانه احساسی پروفایل عاشقانه جدید پروفایل عاشقانه خاص پروفایل عاشقانه شاد پروفایل عاشقانه غمگین پروفایل عاشقانه فانتزی