برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

روز جهانی تئاتر در تقویم 99 چه روزی است + پیام تبریک روز تئاتر

در این پست از سایت عکس نوشته و پروفایل روز جهانی تئاتر در تقویم 99 چه روزی است + پیام تبریک روز تئاتر را برای شما عزیزان قرار دادیم . 💚

روز جهانی تئاتر هر سال در تاریخ 27 مارس در سراسر جهان جشن گرفته می شود . در ایران نیز در تقویم سال 1399 روز تئاتر مصادف است با 8 فروردین 99 . روز تئاتر روزی است مخصوص هنرمندان و هنرپیشگانی که در عرصه تئاتر کار و فعالیت می کنند . مجموعه ای از پیام های تبریک زیبا برای تبریک روز جهانی تئاتر را در ادامه از سایت عکس نوشته قرار دادیم … 🔷🔶

همه چیز درباره روز جهانی تئاتر در ایران و کشورهای دیگر + متن و پیام تبریک روز تئاتر …

روز جهانی تئاتر در تقویم 99 چه روزی است + پیام تبریک روز تئاتر

روز جهانی تئاتر در تقویم 99 چه روزی است + پیام تبریک روز تئاتر

روز جهانی تئاتر مبارک باد. 7 فروردین ماه مصادف با سالروز تئاتر جهانی است که در کل دنیا 27 مارس روز جهانی تئاتر نام گرفته است.

اگر می خواهید بدانید روز جهانی تئاتر چه روزی است و این روز را به هنرمندان عرصه تئاتر تبریک بگویید در ادامه پیام تبریک روز جهانی تئاتر را تهیه و گردآوری کرده ایم.

ابتدا مقدمه ای درباره روز تئاتر بیان خواهیم کرد و سپس یک راست به سراغ زیباترین متن تبریک پیام تبریک روز جهانی تئاتر خواهیم رفت.

هنرمندی که روی سن تئاتر نمایشنامه اجرا می کند شاید از یک بازیگر سینما استادتر باشد و باید قدر هنرمندان تئاتر را بدانیم.

بسیاری از بازیگران معروف دنیا در ابتدا از تئاتر شروع کرده اند و بازیگری که در عرصه تئاتر فعالیت نکرده باشد و مستقیما به سینما و تلویزیون رفته باشد ممکن است خیلی ماهر و استاد نباشد.

در سال 1962 میلادی برای نخستین بار انیستیتوی جهانی تئاتر (آی تی آی) در ‘هلسینکی’ فنلاند طرحی را برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر ارائه داد. این طرح در نهمین کنگره جهانی (آی تی آی) در شهر ‘وین’ پایتخت اتریش با پیشنهاد ‘آروی کی وی ما’ (Arvi Kivimaa) رئیس آن زمان (آی تی آتی) به صورت رسمی مورد پذیرش تمامی اعضای این انیستیتوی جهانی قرار گرفت و به عنوان یک طرح سالیانه و جهانی به تصویب رسید.

هشتم فروردین (27 مارس ) مصادف با روز جهانی تئاتر در ایران است.

از آن تاریخ تا به امروز، همه ساله در تاریخ بیست و هفتم مارس میلادی برابر با هشتم فروردین ماه هجری شمسی، مراکز ملی انیستیتوی جهانی تئاتر (آی تی آی) که متشکل از بیش از 100 عضو هستند با برگزاری مراسم مختلفی، این روز را گرامی می دارند و متناسب با داشته های آیینی و نمایشی خود جشن هایی را برای معرفی و دعوت مخاطبان به دیدن نمایش های صحنه ای و میدانی برگزار می کنند.

انیستیتو جهانی تئاتر (آی تی آی) برای نخستین بار در سال 1948 از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) و با حضور تنی چند از فعالان، صاحبنظران و کارشناسان هنر نمایش جهان تاسیس شد و به عنوان یک موسسه غیردولتی فعال در زمینه هنرهای نمایشی به صورت مشورتی و انجام فعالیت های مشترک از طرف سازمان های مرتبط با ‘یونسکو’ با هدف بسط و توسعه تئاتر به عنوان زبانی جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

مهمترین اهداف (آی تی آی) که در حقیقت سنگ بنای شکل گیری این تشکل جهانی بود بر مواردی چون ‘اعتلای مبادلات بین ‏المللی دانش و عمل در حیطه هنرهای نمایشی’، ‘برانگیختن نیروی خلاقیت و همکاری بین دست ‏اندرکاران تئاتر’، ‘آگاه ‏سازی افکار عمومی از لزوم به حساب‏ آوردن آفرینندگی هنری در قلمرو توسعه’، ‘تعمیق درک مشترک برای تحکیم صلح و دوستی در میان ملت ها’ و ‘پیوستن به دفاع از اهداف یونسکو به عنوان یک سازمان جهانی’ استوار بود.

برای تحقق این اهداف کلان و رسیدن جامعه جهانی به این خواست های انسان دوستانه هر ساله انجمن های ملی (آی تی آی) در سراسر جهان ضمن اعلام برنامه های خود به (آی تی آی) جهانی، برنامه های خاصی را برای معرفی هنرنمایش به عموم مخاطبان به عنوان حامیان و سرمایه های اصلی تئاتر هر کشور برگزار می کنند.

در همین راستا، هر ساله یکی از شخصیت های بزرگ هنر تئاتر و یا افرادی که به واسطه نام بزرگشان در تمامی شاخه های فرهنگی و هنری تاثیرگذار هستند، متنی را به عنوان پیام روز جهانی تئاتر بر اساس بزرگداشت ها و پنداشت های هنری و انتظاراتی که آنها از هنر نمایش در سال پیش رو دارند را به رشته تحریر در می آورند و در اختیار (آی تی آی) قرار می دهند.

این مرکز نیز پیام سال تئاتری را به تمام مراکز عضو می فرستد و این پیام پیش از انجام هر برنامه ای برای حاضران قرائت می شود و در بیش از یکصد رسانه دیداری، شنیداری و مکتوب بین المللی منتشر می شود تا عموم علاقه مندان و فعالان این هنر، تلاش خود را برای تحقق آن شعار در نمایش های تولیدی خود به کار برند.

نخستین پیام روز جهانی تئاتر توسط ‘ژان کوکتو’ (Jaean Cocteau) نمایشنامه نویس و کارگردان شهیر فرانسوی در سال 1962 میلادی ایراد شد و طی آن هرساله یکی از شخصیت های بزرگ هنر نمایش و یا صاحب نامان بین المللی عرصه فرهنگ وهنر پیام روز جهانی را منتشر می کنند.

در ایران همه ساله مراسمی با عنوان هفته بزرگداشت تئاتر از تاریخ 9 تا 15 اردیبهشت ماه، به عنوان جشن ‘اردیبهشت تئاتر ایران’ برای بزرگداشت این هنر و هنرمندان آن در سراسر کشور برگزار می شود.

پیام های زیبا و جدید برای تبریک روز جهانی تئاتر :

من نقش بازى مى کنم

براى همه

براى تو اما

زندگى مى کنم ،صحنه جان!

بى تو بى خودم

گُمم ، گنگم

با تو جان مى گيرم …

من هر روز را برايت جشن مى گيرم

صحنه جان!

روز تئاتر مبارک

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

هر روزت داستانی پر از اتفاق‌‌های ناب

هر لحظه‌ات پر از نقش‌های ماندگار

روز جهانی تئاتر مبارک!

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر های نمایشی مبارک!

تئاتر به طرز بی پایانی مجذوب کننده است چرا که بسیار اتفاقی است. تئاتر بسیار شبیه زندگی است.

آرتور میلر (نویسنده، نمایش نامه نویس و مقاله نویس)

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

امروز روز جهانی تئاتر است، روزی که بیش از 50 سال است بزرگانی از سراسر جهان برای پاسداشت این هنر ارزشمند پیامی را صادر می‌کنند اما جای تعجب و افسوس است که تا به حال نام هیچ ایرانی در میان این بزرگان جای نداشته است.

روز جهانی تئاتر مبارک!

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تئاتر اتفاقیست که در لحظه شکل میگیرد، مثل صبحی بهاریست که با تغییر فصل فراموش میشود

شاید به همین دلیل نمایشنامه ای که بارها و بارها اجرا شده است و همه زیر و بم آن را میدانند باز هیجانی برای دیدن اجرای جدید آن وجود دارد . . .

نقل قولی ناکامل از شکسپیر بزرگ : “دار دنیا ، به سان صحنه تئاتر است “

8 فروردین روز تئاتر مبارک

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

هنرمند تئاتر موضوعاتش را انتخاب می کند و این خود، شکلی از ستایش است.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تئاتر یک ضرورت است. یک ضرورت اجتماعی. همواره بوده و خواهد بود. نمی‌توان منکرش شد. ضرورتی که همگان بر تاثیر شگرفش بر اجتماع در ادوار مختلف اذعان دارند.

27 مارس روز جهانی تئاتر مبارک باد

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

روز جهانی تئاتر، هنری که سبک و سیاقش هرگز قدیمی نشده و در دل تمامی مردم دنیا جای دارد بر تمامی هنردوستان و علاقه مندان به هنر تئاتر مبارک باد

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

برای بازیگران و هنرمندان تئاتر واقعا یک روز کم است و هر روز باید روزشان باشد…. روز جهانی تئاتر مبارک باد

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تئاتر، يک ضرورت است.چيزي شبيه به نان. (پيتر شومان)

روز جهانی تئاتر مبارک.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

در حقیقت، تنها یک چیز لازم است و آن اینکه انسان با توسل به هر نوع هنر یا نمایشی به خرسندی و ارضای خود دست یابد.

روز تئاتر مبارک

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

چقدر ديدن انسان‌هاى خوش نيت لذت بخش است؛ کسانى که در کمال زيبايى و وقار افکارشان را روى صحنه، در حضور ما مى‌پرورانند و براى تحت تأثير قرار دادن ما به جاى حيله و ترفند، صرفاً از حضورِ کاملأ انسانى خود استفاده مى کنند. چه دريافتِ زيبا، درخور توجه و شادمانه اى از تئاتر است و چقدر ما به آن نيازمنديم. “راينر ماريا ريلکه” …

روز جهانى تئاتر مبارک

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

روز جهانی تئاتر فرصتی است برای بزرگداشت این هنر و گونه‌های بی‌شمارش. تئاتر نوعی تفریح و الهام است که می‌تواند میان فرهنگ‌ها و مردم مختلفی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند پل ارتباطی برقرار کند. اما تئاتر حتی بیش از این است؛ چرا که می‌تواند فرصت‌هایی برای آموزش و اطلاع رسانی نیز فراهم آورد.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

سالروز جهانی تئاتر را به همه هنرمندان عزیز بخصوص هنرمندان این عرصه تبریک میگویم و از خداوند متعال آرزوی بهترین ها را برایتان دارم.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

در سلسله مراتب هنرها، این تئاتر است که جای نخست را می گیرد.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

گربه جلو آفتاب پهن می شود و می خوابد. انسان درون زندگی با تمام پیچیدگی هایش پهن می شود و می خوابد. نه این و نه آن، خود را از قوانین سرنوشت ساز رها نمی سازد، تا آن گونه که هستند، باشند. هیچ کس تلاش نمی کند تا وزنه ی هستی را از جا بردارد. در جمع انسانها بزرگ ترین ها عاشق شهرت اند.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

ساختن چیزی که نیست …

هستی دادن به کسی که هویت میخواهد …

و ساختن جهانی دیگر در یک قاب …

قلب ها در دست اوست و لبخند میسازد بر روی گونه ها …

تجربه زندگی دیگر فقط در یک کلمه است تئاتر

تبریک روز جهانی تئاتر به تمام هنرمندان و دوستداران این هنر

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تئاتر هنری بی بدیل است؛ «حقیقت» تئاتر نهفته، ادا نشده و ادا نشدنی است.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تمامی هنرها دست گرمیه تا بزرگ‌ترینش یعنی هنر زندگی کردن را یاد بگیریم؛ کافیه امروز را به تمامی زندگی کنی.

روز جهانی تئاتر رو به تمامی دوستانی که در صحنه‌ی زندگی، عشق را بازی می‌کنند، تبریک می‌گم

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

همه ی چیزهایی که در عرصه نمایش و تئاتر انجام می دهیم، رونوشت ناقص چیزهایی است که می خواستیم انجام دهیم.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

تئاتر آئينه تاريخ و امروز ماست تئاتر روح زندگى در من است…

روز جهانى تئاتر مبارک.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ولنتاین ﺭﻭﺯ ﻋﺸﻖ ﺍﺳﺖ
اما . . .
ﻣﻦ ﻧﻪ ﻋﺸﻘﯽ ﻣﯿﺒﯿﻨﻢ
ﻭ ﻧﻪ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ
بلکه ﯾﮏ ﻣﺸﺖ ﻧﻘﺎﺏ روی صورت گرگها
پس . . .
ﺭﻭﺯ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﻣﺒﺎﺭﮎ

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

هنر تئاتر، بیان عدم حضور خوی طبیعی و تجلی پیوندی برتر و قهرمان پرور است.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

بازی زندگی یکی است، لیکن هر بار بازیگران جدیدی آن را بازی می کنند.

۲۷ مارس؛ روز جهانی تئاتر بر هنرمندان و هنردوستان به ویژه اصحاب هنرهای نمایشی مبارک.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

از زمان پیدایش نمایش تاکنون، مکتب ها، سبک ها، نظریه ها و نظریه پردازان زیادی ظهور کردند و بعد از مدتی هم افول کردند. اما آنچه ماندنی شد و هست خود انسان است و تئاتر هم در مورد انسان است (به قولی تئاتر همان زندگی است) و انسان در زمان حال زندگی می کند. انسانی که در جامعه هستی می پذیرد و جامعه را شکل می دهد و این تئاتر است که به ما یادآور می شود باید فراتر از معنی ها رفت تا به تعالی روح رسید و چه زیباست تعالی روح که اگر بخواهیم قطعا به آن خواهیم رسید. روز جهانی تئاتر مبارک باد.

🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑

ما چیزی هستیم که در استراحت میان یک نمایش به پایان می رسیم، گاهی وقت ها به گونه ای فرار از شکاف درهای خاص به درون می نگریم، چیزی که شاید جز تصویر صحنه چیز دیگری نیست.

روز جهانی تئاتر مبارک

🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷

منبع : سایت عکس نوشته بزرگترین سایت عکس www.axneveshteh.ir

Tags

تولدت مبارک تولدم مبارک عکس اسم دو نفره عکس اسم رایگان عکس اسم سه بعدی عکس اسم عاشقانه عکس خاص برای پروفایل دخترونه عکس خاص و زیبا عکس دلنشین برای پروفایل عکس غمگین جدید عکس نوشته عکس نوشته تولدت مبارک خواهرم عکس نوشته تولدت مبارک خواهری عکس نوشته تولدت مبارک داداشی عکس نوشته تولدت مبارک دخترم عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عکس نوشته تولدت مبارک رفیق در اینستا عکس نوشته تولدت مبارک عشقم عکس نوشته تولدت مبارک پسرم عکس نوشته تولدم مبارک عکس نوشته جدید عکس نوشته خوشگل برای پروفایل عکس نوشته های تیکه دار عکس نوشته های داغون کننده عکس نوشته های مفهومی و سنگین عکس های غمگین تنهایی عکسهای غمگین متن دار عکس پروفایل عکس پروفایل خاص 2017 عکس پروفایل خاص پسرونه عکس پروفایل شاد عکس پروفایل عاشقانه جدید عکس پروفایل غمگین پسرانه عکس پروفایل پسرانه لوگوی اسم لوگوی اسم دو نفره لوگوی اسم سه بعدی لوگوی اسم عاشقانه متن تولدم مبارک پروفایل عاشقانه احساسی پروفایل عاشقانه جدید پروفایل عاشقانه خاص پروفایل عاشقانه شاد پروفایل عاشقانه غمگین پروفایل عاشقانه فانتزی